Els superdotats tenen elevats recursos en totes les aptituts intel.lectuals. La principal característica es la generalitat.
Model de Renzulli (1978), conegut com el Model dels Tres Anells.
· No es distrau fàcilment.
· Recorda detalls, gran capacitat per a memoritzar tot tipus de dades.
· Aprén rapidament conceptes abstractes, i d’aplicar-los de forma pràctica.
· Posseix un vocabulari ample, abançat i complet.
· Te una elevada capacitat d’abstracció, generalització o raonament que correspón a la seua edat.
· Llig molt.
· Te un alt sentit de l’humor.
· Te grans expectatives cap a sí mateix i cap als altres.
· Busca nous coneixements.
· Comprén amb facilitat la información que adquerix i la recorda.
· Pensament creatiu i productiu.
· Aplica els conexements d’una matèria a una altra distinta.
· Genera gran cantitat d’idees i solucions ante els problemes.
· Es arriesgat i especulatiu.
· Respón be a la responsabilitat que se li dona.
· Convia idees, mètodes i formes d’expressió artístiques amb molta originalitat.
· S’enfronta a problemes mecànics.
· Apren exercicis físics més rápida i correctament que els seus companys.
· Es concentra a un tema i persisteix fins que lo finalitza.
· S’aburrix amb facilitat en tasques rutinàries.
· Preferix treballar de manera independent i necesita poca ajuda.
TRETS QUE DEFINIXEN ALS SUPERDOTATS:
· L’existència de les seguents característiques:
Capacitat intelectual per dat de la mitjana.
Alt nivel de creativitat.
Alt grau de dedicació a les tasques i treballs.
SUPERDOTATS:
Es l’existència d’altes capacitats més una sèrie de condicions adicionals a la persona:
· Una elevada capacitat intel.lectual general.
· Autoconcepte positiu.
· Motivació per a rendir.
· Talent específic o aptitut.
- Models Cognitius. Stenberg (1991). Teoría Triàrquica del Talent. Tres subteoríes:
· Componencial.
Referida als mecanismes mentals en el procés de la información.
· Experiencial.
Referida a la capacitat per enfrentar-se a situacions noves.Capacitat per interioritzar el que aprén i automatitzar la informació.
· Contexual.
Referida a les conductes considerades intel.ligents.
Stenberg identifica tres tipus de Superdotats:
Analítics:
C.I. alt, bons resultats academics i gran capacitate per a planificar estrategies.
Creatius.
Gran capacitat per a generar noves idees, reformular problemes i sintetitzar la información.
Pràctics.
Capacitat per aplicar les seues habilitats al món pràctic.
· No es distrau fàcilment.
· Recorda detalls, gran capacitat per a memoritzar tot tipus de dades.
· Aprén rapidament conceptes abstractes, i d’aplicar-los de forma pràctica.
· Posseix un vocabulari ample, abançat i complet.
· Te una elevada capacitat d’abstracció, generalització o raonament que correspón a la seua edat.
· Llig molt.
· Te un alt sentit de l’humor.
· Te grans expectatives cap a sí mateix i cap als altres.
· Busca nous coneixements.
· Comprén amb facilitat la información que adquerix i la recorda.
· Pensament creatiu i productiu.
· Aplica els conexements d’una matèria a una altra distinta.
· Genera gran cantitat d’idees i solucions ante els problemes.
· Es arriesgat i especulatiu.
· Respón be a la responsabilitat que se li dona.
· Convia idees, mètodes i formes d’expressió artístiques amb molta originalitat.
· S’enfronta a problemes mecànics.
· Apren exercicis físics més rápida i correctament que els seus companys.
· Es concentra a un tema i persisteix fins que lo finalitza.
· S’aburrix amb facilitat en tasques rutinàries.
· Preferix treballar de manera independent i necesita poca ajuda.
TRETS QUE DEFINIXEN ALS SUPERDOTATS:
· L’existència de les seguents característiques:
Capacitat intelectual per dat de la mitjana.
Alt nivel de creativitat.
Alt grau de dedicació a les tasques i treballs.
SUPERDOTATS:
Es l’existència d’altes capacitats més una sèrie de condicions adicionals a la persona:
· Una elevada capacitat intel.lectual general.
· Autoconcepte positiu.
· Motivació per a rendir.
· Talent específic o aptitut.
- Models Cognitius. Stenberg (1991). Teoría Triàrquica del Talent. Tres subteoríes:
· Componencial.
Referida als mecanismes mentals en el procés de la información.
· Experiencial.
Referida a la capacitat per enfrentar-se a situacions noves.Capacitat per interioritzar el que aprén i automatitzar la informació.
· Contexual.
Referida a les conductes considerades intel.ligents.
Stenberg identifica tres tipus de Superdotats:
Analítics:
C.I. alt, bons resultats academics i gran capacitate per a planificar estrategies.
Creatius.
Gran capacitat per a generar noves idees, reformular problemes i sintetitzar la información.
Pràctics.
Capacitat per aplicar les seues habilitats al món pràctic.
No hay comentarios:
Publicar un comentario