miércoles, 17 de diciembre de 2008

NIÑOS SUPERDOTADOS. PRINCIPALES CARACTERÍSTICAS (IDIOMA VALENCIANO)

Els superdotats tenen elevats recursos en totes les aptituts intel.lectuals. La principal característica es la generalitat.
Model de Renzulli (1978), conegut com el Model dels Tres Anells.

· No es distrau fàcilment.
· Recorda detalls, gran capacitat per a memoritzar tot tipus de dades.
· Aprén rapidament conceptes abstractes, i d’aplicar-los de forma pràctica.
· Posseix un vocabulari ample, abançat i complet.
· Te una elevada capacitat d’abstracció, generalització o raonament que correspón a la seua edat.
· Llig molt.
· Te un alt sentit de l’humor.
· Te grans expectatives cap a sí mateix i cap als altres.
· Busca nous coneixements.
· Comprén amb facilitat la información que adquerix i la recorda.
· Pensament creatiu i productiu.
· Aplica els conexements d’una matèria a una altra distinta.
· Genera gran cantitat d’idees i solucions ante els problemes.
· Es arriesgat i especulatiu.
· Respón be a la responsabilitat que se li dona.
· Convia idees, mètodes i formes d’expressió artístiques amb molta originalitat.
· S’enfronta a problemes mecànics.
· Apren exercicis físics més rápida i correctament que els seus companys.
· Es concentra a un tema i persisteix fins que lo finalitza.
· S’aburrix amb facilitat en tasques rutinàries.
· Preferix treballar de manera independent i necesita poca ajuda.

TRETS QUE DEFINIXEN ALS SUPERDOTATS:

· L’existència de les seguents característiques:

Capacitat intelectual per dat de la mitjana.
Alt nivel de creativitat.
Alt grau de dedicació a les tasques i treballs.

SUPERDOTATS:

Es l’existència d’altes capacitats més una sèrie de condicions adicionals a la persona:
· Una elevada capacitat intel.lectual general.
· Autoconcepte positiu.
· Motivació per a rendir.
· Talent específic o aptitut.

-
Models Cognitius. Stenberg (1991). Teoría Triàrquica del Talent. Tres subteoríes:

· Componencial.

Referida als mecanismes mentals en el procés de la información.

·
Experiencial.

Referida a la capacitat per enfrentar-se a situacions noves.Capacitat per interioritzar el que aprén i automatitzar la informació.

· Contexual.

Referida a les conductes considerades intel.ligents.

Stenberg identifica tres tipus de Superdotats:

Analítics:

C.I. alt, bons resultats academics i gran capacitate per a planificar estrategies.

Creatius.

Gran capacitat per a generar noves idees, reformular problemes i sintetitzar la información.

Pràctics.

Capacitat per aplicar les seues habilitats al món pràctic.




No hay comentarios: