miércoles, 17 de diciembre de 2008

ESTRATEGIAS DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE DE NIÑOS SUPERDOTADOS. (IDIOMA VALENCIANO)

NECESSITATS A L’ÀMBIT PSICOLÒGIC.

· Dispossar d’un ambient intel.lectual dynamic (no aborrit) que li porporcione un sentiment personal d’èxit, seguretat i satisfacció.
· Flexibilitat en el seu horari i en les seues activitats.
· Reduïr al màxim la pressió externa ( Tu pots amb tot, tu sempre traus Excel.lent!, que t’ha passat?, espere que guanyes!)
· Ambient de respecte i comprensió.


NECESSITATS A L’AMBIT SOCIAL.

· Sentir que son acceptats.
· Poder confiar en els seus professors I companys.
· Compartir les seues idees, preocupacions i els seus dubtes sense que els seus companys o els seus professors els inhibisquen.
· Atmòsfera de respecte i comprensió ( llibertat i seguretat psicológica).
· Establir contactesi ocupacions amb altres grups de companys i intercanviar coneixements i idees.
· Desenvolupar sentiments de pertinyença al grup.
· Professors sociables que mantinguen bones relacions amb professors, pares i alumnes.


NECESSITATS A L’AMBIT COGNITIU.

· Afrontar desafiaments cognitius superiors.
· Establir relacions conceptual i procedimentals entre continguts distints.
· Donar-los oportunitat de poder aprofundir en temes i continguts del seu interés.
· Facilitar-los l’oportunitatt d’accedir a una información adicional i investigar més enllà de la información donada.
· Trobar motivacions en l’aprenentatge.
· Respectar les preguntes i idees inusuals.


NECESSITATS EN EL QUÉ ENSENYAR.

· Identificar els continguts que ja domina i eliminar-los.
· Determinar els continguts imprescindibles i prioritzar-los.
· Identificar continguts imprescindibles i que no están en la programació i introduir-los.
· Identificar els continguts que adquirirà en breu i ampliar-los.
· Determinar si els seus interessos están contemplats i introduirlos.
Cal utilitzar una metodología d’ampliació en HORITZONTAL, realitzant interconexions entre els continguts que es van a aprendre: d’una mateixa matèria o amb continguts de matèries diferents.

NECESSITATS EN EL COM ENSENYAR. ACTIVITATS.


· Activitats de lliure elecció.
· Activitats individuals.
· Activitats d’interacció: grup cooperatiu. Ensenyança tutorada.
· Activitats àmples que permeten treballar en diferents graus de dificultat i realització.
· Activitats diverses per a traballar un mateix contingut.
· Activitats obertes.


- “UN TALLER D’AMPLIACIÓ EN L’AULA”:

· Sobres o fitxes per a saber més.
· Carpetes creatives.
· Carpertes de treballs d’investigació.




No hay comentarios: