sábado, 6 de diciembre de 2008

ESTRATEGIAS DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE PARA NIÑOS AUTISTAS. (IDIOMA:VALENCIANO)

Els T.G.D. tenen un estil d’aprenentatge molt concret:

- Aprenen per rutines.

- Aprenen més fent i veient que escoltant.

Davant el supossit que els xiquets autistes son aprenents visuals s’està universalitzant l’ús de material analògic de tipus en la seua intervenció educativa:

Els pictogrames.

· Organitzadors del sentit de l’acció.

· Son cartells visuals que representen la realitat i l’anticipen indicant-li que ocorrerá. Anticipar
els esdeveniments que ocorriran.

· Guiar la realització de tasques i assenyalar la meta.

· Indicar els esdeveniments més rellevants.

· Aconseguir una millor flexibilitat mental.

Les agendes personals.

· Fetes amb dibuixos i vinyetes (pictogrames) li expliciten als alumnes activitats i
esdeveniments que ocorren en un dia o semana.

· Donen sentit al seu món cahótic.

· Els dibuixos serán sencills, esquemàtics, reals, i que descriuen la mallor quantitat de detalls.

· S’utilitzaran lletres majúscules.

Guía en la realització i resolución de tasques.

· Per a que les tasques servisquen per a algo, cal ensnyar en ambients naturals.

Ambient d’aprenentatge.

· Molt estructurat: amb horaris, espais, activitats molt delimitades, amb pistes clares auditives
i visuals.

· Ambient on l’alumne puga anticipar qualsevol rutina i on té segures les pautes bàsiques del
seu comportament i que li ajude a comprendre el seu entorn i a predeir el que va a ocorrer.

Introduir de forma gradual accions alternatives.

Adaptar al màxim els objectius educatius al nivel de l’alumne i al seu nivel de competencia curricular.

Evitar els errors en l’aprenentatge i que el procés d’aprenentatge tinga sentit per a l’alumne, evitant l’ambigüetat i la distracció.

No hay comentarios: