Els T.G.D. tenen un estil d’aprenentatge molt concret:
- Aprenen per rutines.
- Aprenen més fent i veient que escoltant.
Davant el supossit que els xiquets autistes son aprenents visuals s’està universalitzant l’ús de material analògic de tipus en la seua intervenció educativa:
Els pictogrames.
· Organitzadors del sentit de l’acció.
· Son cartells visuals que representen la realitat i l’anticipen indicant-li que ocorrerá. Anticipar
els esdeveniments que ocorriran.
· Guiar la realització de tasques i assenyalar la meta.
· Indicar els esdeveniments més rellevants.
· Aconseguir una millor flexibilitat mental.
Les agendes personals.
· Fetes amb dibuixos i vinyetes (pictogrames) li expliciten als alumnes activitats i
esdeveniments que ocorren en un dia o semana.
· Donen sentit al seu món cahótic.
· Els dibuixos serán sencills, esquemàtics, reals, i que descriuen la mallor quantitat de detalls.
· S’utilitzaran lletres majúscules.
Guía en la realització i resolución de tasques.
· Per a que les tasques servisquen per a algo, cal ensnyar en ambients naturals.
Ambient d’aprenentatge.
· Molt estructurat: amb horaris, espais, activitats molt delimitades, amb pistes clares auditives
i visuals.
· Ambient on l’alumne puga anticipar qualsevol rutina i on té segures les pautes bàsiques del
seu comportament i que li ajude a comprendre el seu entorn i a predeir el que va a ocorrer.
Introduir de forma gradual accions alternatives.
Adaptar al màxim els objectius educatius al nivel de l’alumne i al seu nivel de competencia curricular.
Evitar els errors en l’aprenentatge i que el procés d’aprenentatge tinga sentit per a l’alumne, evitant l’ambigüetat i la distracció.
No hay comentarios:
Publicar un comentario