·
Amb una didáctica globalitzadora de les activitats i continguts de llenguatge.
GIMNÀSTICA BUCO-FONATORIA:
Donar flexibilitat als òrgans bucofonadors:
· El control de la funció respiratòria.
· La motricitat bucofacial.
· El tó muscular adequat que facilite els moviments articulatoris i elimine la tensió i la rigidesa muscular.
Exercicis de respiració (aprendre a respirar i aconseguir una capacitat respiradora correcta)
· Respiració abdominal.
· Respiració nasal i bucal.
Exercicis de respiració aplicats a fonemes.
Exercicis de bufanda: controlar la força i la direccionalitat de l’aire que cal per a l’emissió d’aire fonador que representa cadascú dels fonemes.
· Activitats de bufanda: bufar inflant les galtes…
· Exercicis de bufanda aplicats als fonemes.
Exercicis de relaxació: aconseguir el domini i el control del propi cos.
· Exercicis de relaxació global.
· Exercicis de percepció de sensasions.
· Exercicis de relaxació segmentària.
· Exercicis de relaxació facial.
Exercicis linguo-buco-facials per aconseguir que agiliten els òrgnas que intervenen en les emissions dels fonemes (llengua, llavis, mandíbula…)
· Obrir i tancar la boca de forma lenta i rápida.
· Llepar el llavi superior i el llavi inferior.
CORRECCIÓ MITJANÇANT EL CONEIXEMENT DE LA POSICIÓ DEL FONEMA:
Conèixer la posición correcta de cada fonema.
· Observar la posición i tipus del fonema davant un espill.
· Explique la posición del fonema.
· Articule un fonema amb una duració llarga. p ….e, p….a
· Faça onomatopeyes.
AUTOMATITZACIÓ EN EL LLENGUATGE ESPONTANI:
Sempre activitats amb un vocabulari globalitzat amb els continguts del curs:
· Fer un àlbum de vocabulari personal.
· Clasificar dibuixos del vocabulari segons el fonema.
· Dominó de lletres, sopa de lletras.
· Compondré frases amb una sèrie de paraules del seu àlbum…
Amb una didáctica globalitzadora de les activitats i continguts de llenguatge.
GIMNÀSTICA BUCO-FONATORIA:
Donar flexibilitat als òrgans bucofonadors:
· El control de la funció respiratòria.
· La motricitat bucofacial.
· El tó muscular adequat que facilite els moviments articulatoris i elimine la tensió i la rigidesa muscular.
Exercicis de respiració (aprendre a respirar i aconseguir una capacitat respiradora correcta)
· Respiració abdominal.
· Respiració nasal i bucal.
Exercicis de respiració aplicats a fonemes.
Exercicis de bufanda: controlar la força i la direccionalitat de l’aire que cal per a l’emissió d’aire fonador que representa cadascú dels fonemes.
· Activitats de bufanda: bufar inflant les galtes…
· Exercicis de bufanda aplicats als fonemes.
Exercicis de relaxació: aconseguir el domini i el control del propi cos.
· Exercicis de relaxació global.
· Exercicis de percepció de sensasions.
· Exercicis de relaxació segmentària.
· Exercicis de relaxació facial.
Exercicis linguo-buco-facials per aconseguir que agiliten els òrgnas que intervenen en les emissions dels fonemes (llengua, llavis, mandíbula…)
· Obrir i tancar la boca de forma lenta i rápida.
· Llepar el llavi superior i el llavi inferior.
CORRECCIÓ MITJANÇANT EL CONEIXEMENT DE LA POSICIÓ DEL FONEMA:
Conèixer la posición correcta de cada fonema.
· Observar la posición i tipus del fonema davant un espill.
· Explique la posición del fonema.
· Articule un fonema amb una duració llarga. p ….e, p….a
· Faça onomatopeyes.
AUTOMATITZACIÓ EN EL LLENGUATGE ESPONTANI:
Sempre activitats amb un vocabulari globalitzat amb els continguts del curs:
· Fer un àlbum de vocabulari personal.
· Clasificar dibuixos del vocabulari segons el fonema.
· Dominó de lletres, sopa de lletras.
· Compondré frases amb una sèrie de paraules del seu àlbum…
No hay comentarios:
Publicar un comentario