viernes, 19 de diciembre de 2008

ESTRATEGIAS DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE PARA NIÑOS/AS CON DISLALIA.

·
Amb una didáctica globalitzadora de les activitats i continguts de llenguatge.

GIMNÀSTICA BUCO-FONATORIA:

Donar flexibilitat als òrgans bucofonadors:

· El control de la funció respiratòria.
· La motricitat bucofacial.
· El tó muscular adequat que facilite els moviments articulatoris i elimine la tensió i la rigidesa muscular.

Exercicis de respiració (aprendre a respirar i aconseguir una capacitat respiradora correcta)
· Respiració abdominal.
· Respiració nasal i bucal.

Exercicis de respiració aplicats a fonemes.

Exercicis de bufanda: controlar la força i la direccionalitat de l’aire que cal per a l’emissió d’aire fonador que representa cadascú dels fonemes.

· Activitats de bufanda: bufar inflant les galtes…
· Exercicis de bufanda aplicats als fonemes.
Exercicis de relaxació: aconseguir el domini i el control del propi cos.

· Exercicis de relaxació global.
· Exercicis de percepció de sensasions.
· Exercicis de relaxació segmentària.
· Exercicis de relaxació facial.

Exercicis linguo-buco-facials per aconseguir que agiliten els òrgnas que intervenen en les emissions dels fonemes (llengua, llavis, mandíbula…)

· Obrir i tancar la boca de forma lenta i rápida.
· Llepar el llavi superior i el llavi inferior.

CORRECCIÓ MITJANÇANT EL CONEIXEMENT DE LA POSICIÓ DEL FONEMA:

Conèixer la posición correcta de cada fonema.

· Observar la posición i tipus del fonema davant un espill.
· Explique la posición del fonema.
· Articule un fonema amb una duració llarga. p ….e, p….a
· Faça onomatopeyes.



AUTOMATITZACIÓ EN EL LLENGUATGE ESPONTANI:

Sempre activitats amb un vocabulari globalitzat amb els continguts del curs:

· Fer un àlbum de vocabulari personal.
· Clasificar dibuixos del vocabulari segons el fonema.
· Dominó de lletres, sopa de lletras.
· Compondré frases amb una sèrie de paraules del seu àlbum…










No hay comentarios: