miércoles, 17 de diciembre de 2008

ESTRATEGIAS DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE PARA NIÑOS CON DISÁRTRIA. (IDIOMA VALENCIANO)


- Fisioteràpia: activitats perquè el nen o nena aprenguen a relaxar-se i a controlar les seus postures i un to muscular adequat.

- Teràpia ocupacional: aprenentatge de les activitats de la vida quotidiana (menjar, mastegar, engolir i controlar el baveig), activitats bàsiques per a poder articular.

- Intervenció logopèdica.

- Exercicis de respiració.

- Exercicis de pràxies buco-facials: jocs de soplar, jocs d’unflar les galtes, jocs de llengua, jocs de llavis.

- Activitats de fonació per a produir la vocalització espontània.

- Activitats articulatòries, primerament en fonemes sonors i síl·labes inverses, i amb suport gestual i visual.

- sistemes de comunicació alternatius:

· els símbols pictogràfics o symbols.

· BLISS: es un sistema de símbols Bliss (sistema simbólic grafic- visual) es un dels sistemes no vocals aumentatius o sustitutius de la comunicació.

- Noves tecnologies:
-
· màquines d’escriure amb símbols BLISS, AUTOCOM.

· Microprocesador.

· Ordinadors

· taulers de lletres, imatges i símbols electrònics.

No hay comentarios: