- Fisioteràpia: activitats perquè el nen o nena aprenguen a relaxar-se i a controlar les seus postures i un to muscular adequat.
- Teràpia ocupacional: aprenentatge de les activitats de la vida quotidiana (menjar, mastegar, engolir i controlar el baveig), activitats bàsiques per a poder articular.
- Intervenció logopèdica.
- Exercicis de respiració.
- Exercicis de pràxies buco-facials: jocs de soplar, jocs d’unflar les galtes, jocs de llengua, jocs de llavis.
- Activitats de fonació per a produir la vocalització espontània.
- Activitats articulatòries, primerament en fonemes sonors i síl·labes inverses, i amb suport gestual i visual.
- sistemes de comunicació alternatius:
· els símbols pictogràfics o symbols.
· BLISS: es un sistema de símbols Bliss (sistema simbólic grafic- visual) es un dels sistemes no vocals aumentatius o sustitutius de la comunicació.
- Noves tecnologies:
-
· màquines d’escriure amb símbols BLISS, AUTOCOM.
· Microprocesador.
· Ordinadors
· taulers de lletres, imatges i símbols electrònics.
No hay comentarios:
Publicar un comentario