DIFICULTATS EN L’APRENENTATGE:
· Comunicació: Un bon nivell de comprensió del llenguatge per ò dèficit en les seues expresions.
· Movilitat: Grans limitacions a l’hora d’explorar, manipular e intercanviar experiencies amb les persones i objectes.
· Motivació: falta de motivació per la incapacitat d’actuar de forma eficaç sobre els objectes, situacions, persones.
NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS A NIVELL GENERAL:
- Comunicación:
· Expresió: Señalització. Visualització. Verbalització.
· Diferenciar el que es capaç de comprendre i expressar.
· Comunicació: Un bon nivell de comprensió del llenguatge per ò dèficit en les seues expresions.
· Movilitat: Grans limitacions a l’hora d’explorar, manipular e intercanviar experiencies amb les persones i objectes.
· Motivació: falta de motivació per la incapacitat d’actuar de forma eficaç sobre els objectes, situacions, persones.
NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS A NIVELL GENERAL:
- Comunicación:
· Expresió: Señalització. Visualització. Verbalització.
· Diferenciar el que es capaç de comprendre i expressar.
- Movilitat:
· no sedestació.
· Sedestació.
· Bipedestació.
· Gateo.
· Moviments involuntaris.
- Manipulació:
· Prensió.
· Pinça.
· Senyalització.
· Mirada.
- Motivació:
· Indefensió.
· Atribucions, comparacions.
· Autoestima.
- Cognició:
· Sistemes d’ajuda.
· Àrees curriculars.
METODOLOGÍA:
- Prioritzar mètodes que afavorisquen al alumne con P.C. la interacció amb el medi.
- Potenciar estrategies d’aprenentatge cooperatiu:
· Seleccionar treballs i activitats que requerisquen la participació de cada membre d’un grup per a la seua consecució.
· Establir una dinàmica de responsables en distintes tasques del aula i elegir la responsabilitat adequada per a l’alumne amb P.C.
· Establir una dinámica d’ajuda entre els alumnes.
- Pressentar els continguts per els diferents canals d’entrada de l’informació.
Cuando un alumno con PC presente problemas perceptivos asociados se reforzará la entrada de información por los canales auditivo y táctil.
- Emplar estrategies que afavorisquen la motivació per a l’aprenentatge:
· Treballar dins d’una estructura individual, per ò no competitiva, en la que l’alumno atribuisca l’éxit no només a les seues capacitats, sino també al seu propi esforç.
· Treballar dins d’una estructura de tipus cooperatiu a on l’alumne amb P.C., independentment del grau d’aportació en la tasca, comparta l’éxit del grup.
· Utilitzar misatges orals que augmenten l’autoestima dels alumnes.
- Emplear diferents estrategies per a centar l’atenció:
· Controlar les condicions ambientals de l’aula per els efectes que poden exercir en l’alumne amb P.C. respecte a l’atenció. Evitar sorolls i sons bruscos.
· Cuidar que en la col.locació de treball, llàmines, mural i en l’exposició dels materials didàctics s’aconseguisca un clima relaxant i no una excesiva estimulació visual.
· Utilitzar llàmines i mural amb dibuixos clars, ben perfilats i que contrasten amb el seu fons.
· Dirigir-se de frotn a l’alumne en les expossicions orals.
- En activitats de corro la mestar procuararà col.locar-se enfront del xiquet amb P.C.
No hay comentarios:
Publicar un comentario