miércoles, 17 de diciembre de 2008

LA CEGUERA (IDIOMA VALENCIANO)

LA ONCE:

Considera cega tota persona que no conserva en cada ull 1/20 de l’escala de Wecker.

(No consiguix contar els dits de la má a una distancia de 2 metres amb correcció de cristals)


LA OMS:

Cega es tota persona que la seua agudesa visual no supera 1/10 de l’escala de de Wecker.

(Un objecte vist a una distancia de 10m. En una persona amb déficit visual grave només es vist a una distancia de 1 metre).

- CEGUESA TOTAL:

Ausencia total de visió.

- CEGUESA PARCIAL:

Restos visuals que permiten percibre lum, formas, matiços de colors, contontorn. Però la visió de prop no es útil per realitzar tasques que requerisquen visió de detall.
(Visió no aprofitable per a realitzar tasques escolars i llegir amb tinta)

- AMBLIOPÍA:

Es la reducció ó disminució de la visió sense lesió orgánica al ull.

DIFICULTADES VISUALES

Els alumnes amb baixa visió que poden realitzar tasques escolars de aprenentatge i llegir en tinta.

Els alumnes amb límits visuals que tenen un camp visual periféric limitat poden utilitzar la visió central amb ajuda d’auxiliars òptics per a llegir en tinta.
(Visió útil per a realitzar tasques escolars amb ajuda d’adaptacions)


- MANIFESTACIONS FÍSIQUES:


· Frotar- se els ulls constantment.
· Inclinar el cap en excés cap a davant o cap a rere al mirar un objecte distant.
· Excés de parpadeo i moviment constant en els ulls.
· Bizquear constantment tant cap a dentre com cap a fora.
· Tapar-se ó tancar els ulls

· Fruncir el ceño al llegir o escriure.

· Moure el cap en lloc dels ulls.

· Colocar-se molt a prop del llibre i dels objectes o allunyar-se molt.

· Estar poc temps prestant atenció.

· Manifestar un cansanci constant en activitats visuals de detall més prolongades.

· Molesties excesives davant la llum.

· Girar el cap per a utilitzar un únic ull.


MANIFESTACIONS A LA LECTURA O ESCRIPTURA:

· Falta d’atenció i motivació per la lecto-escriptura.

· Inversió i confusió de lletres en paraules:

a/c f/t e/c m/n n/r

· Omissió constant de lletres i paraules que intenten endevinar.

· Pèrdua de la línia quan lligen i ús excessiu del dit ó del llapis com a guía.

· Lectura en veu alta o movent els llavis.

· Espais escasos quan escriu o incapacitat per a seguir la línia.

· Quan escriu ó còpia invertix constantment lletres i paraules.

No hay comentarios: