sábado, 6 de diciembre de 2008

SINDROME DE ASPERGER. ESTRATEGIAS DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE.(IDIOMA:VALENCIANO)



- Indicar-les de forma anticipada les tasques que te que realizar.

- Detallar clarament l’inici i final de cada tasca, tant si l’activitat realitzada la fa mol ràpidament
(plantejar-le altres alternatives) o si requereix més temps que els demés, que faça meny pero
que les finalice.

- Explicitar els temps de dedicació a cada tasca “tens que terminar abans del recreo”.

- Centrar l’aprenentatge mitjançant models, es una estrategia que facilita al alumnat con S.
Aspeger a comprender millor les tasques a realizar.

- Utilitzar un llenguatge sencill, breu i explicitant el que s’espera d’ells.

- Oferir reforços visulas que li ajuden a:

*Organitzar el seu treball “agendes visuals, quaderns per a cada asignatura.

*Comprendre que comportaments son adequats i quals no (apoyos visuals per regular la
conducta, llistat de conductes apropiades…)

*Entendre el que ocorre amb les relacions socials utilitzant la seua propia experiencia
(guions socials, històries socials…)

- Adaptar la quantitat de tasque que se li presenten buscant l’eficacia.

- Negociar amb els seus interessos.

- Utilitzar sistemes de refoç “sistema d’economía de fitxes”, pautes que pactem, negociar les
conductes esperades.

- Quaderns de comunicación amb les families: “quadern viatger”.

- Registre de conductes inadequades o interessants.

- Donar-li l’oportunitat d’elecció i toma de decisions entre dues opcions.

- Utlilitzar una serie d’estrategies per favorecer l’atenció:

*Intercalar els seus aprenentatges amb activitat que requereixen més concentració amb
les que no eixigeixen tanta.

*Eliminar en els exercicis escrits la información irrellevant i assenyalar mitjançant el
subratllat o colors l’activitat concrea a realizar.

*Incorporar de manera gradual en els aprenentatges temes del seu interés, fent-le participe
de l’aprenentatge e incentivant la seua curiositat.

*Utilitzar marcadors visuals com a clave per cridar la seua atenció.

No hay comentarios: