- Indicar-les de forma anticipada les tasques que te que realizar.
- Detallar clarament l’inici i final de cada tasca, tant si l’activitat realitzada la fa mol ràpidament
(plantejar-le altres alternatives) o si requereix més temps que els demés, que faça meny pero
que les finalice.
- Explicitar els temps de dedicació a cada tasca “tens que terminar abans del recreo”.
- Centrar l’aprenentatge mitjançant models, es una estrategia que facilita al alumnat con S.
Aspeger a comprender millor les tasques a realizar.
- Utilitzar un llenguatge sencill, breu i explicitant el que s’espera d’ells.
- Oferir reforços visulas que li ajuden a:
*Organitzar el seu treball “agendes visuals, quaderns per a cada asignatura.
*Comprendre que comportaments son adequats i quals no (apoyos visuals per regular la
conducta, llistat de conductes apropiades…)
*Entendre el que ocorre amb les relacions socials utilitzant la seua propia experiencia
(guions socials, històries socials…)
- Adaptar la quantitat de tasque que se li presenten buscant l’eficacia.
- Negociar amb els seus interessos.
- Utilitzar sistemes de refoç “sistema d’economía de fitxes”, pautes que pactem, negociar les
conductes esperades.
- Quaderns de comunicación amb les families: “quadern viatger”.
- Registre de conductes inadequades o interessants.
- Donar-li l’oportunitat d’elecció i toma de decisions entre dues opcions.
- Utlilitzar una serie d’estrategies per favorecer l’atenció:
*Intercalar els seus aprenentatges amb activitat que requereixen més concentració amb
les que no eixigeixen tanta.
*Eliminar en els exercicis escrits la información irrellevant i assenyalar mitjançant el
subratllat o colors l’activitat concrea a realizar.
*Incorporar de manera gradual en els aprenentatges temes del seu interés, fent-le participe
de l’aprenentatge e incentivant la seua curiositat.
*Utilitzar marcadors visuals com a clave per cridar la seua atenció.
No hay comentarios:
Publicar un comentario